Too Good To Go
Maak kennis met... Waste Warrior Julia

Maak kennis met... Waste Warrior Julia

We stellen je voor aan Julia Fruitema (27). Deze kersverse Waste Warrior werkt sinds 4 maanden als Business Developer bij Too Good To Go. Als Business Developer ben je verantwoordelijk voor het aansluiten van nieuwe winkels op de app. Wil je meer weten over die baan of vind je het leuk om meer te lezen over de sfeer bij Too Good To Go? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Vertel, waarom wilde jij bij Too Good To Go werken?

“Ik heb al eerder bij B Corps gewerkt en daardoor wist ik dat ik nu weer bij een missiegedreven bedrijf wilde werken. Daarnaast wil ik mijn commerciële kant inzetten om iets goeds te doen. Een vriendin van mij was volgens mij een van de eerste gebruikers van Too Good To Go, dus via haar wist ik al wat voor bedrijf Too Good To Go is. Dat alles bij elkaar zorgde ervoor dat ik wist wat ik moest doen toen ik de vacature zag.”

Wat doe jij als business developer allemaal in een week?

“Ik ben verantwoordelijk voor het zogeheten fastfood- en takeawaysegment. Er is nog geen standaard van hoe mijn week eruit moet zien om succesvol te zijn. Dus het is vooral veel doen, veel bellen, veel op pad en kijken wat werkt. Ik heb nu besloten om iedere dinsdag, woensdag en donderdag samen met 2 collega’s de deur uit te gaan en zaken te bezoeken. Dat is denk ik voor mijn segment de meest effectieve manier van werken. Aan het einde van de dag eindig je ergens in een café om de balans op te maken en te kijken welke partners mee gaan doen. Maandag gebruik ik om franchisewinkels te benaderen en vrijdagen om administratie en follow-ups te doen.”

Kun je in 1 zin omschrijven wat je zo leuk vindt aan je werk?

“We doen echt iets gaafs wat niemand anders doet!”

Wat is je leukste herinnering tot nu toe?

“Het is best grappig, want mijn salespitch lijkt soms een beetje too good to be true. De app is makkelijk te gebruiken, je zit niet vast aan een contract, je krijgt geld op je rekening en het kost je geen moeite. Maar dat is nou juist zo leuk. Ik verkoop eigenlijk niet, maar ik help de partners echt. En al die positieve reacties die ik daarop krijg, zijn allemaal super motiverend.”

Waar ben je trots op?

“De missie van Too Good To Go zie je echt overal terug. Hier meten we niet met omzet, maar met geredde maaltijden. Dat hoorde ik tijdens mijn sollicitatie al. En nu weet ik dat zelfs het bier wat we drinken op kantoor het meest duurzame is wat er is.”

Wat vertel je aan vrienden en familie?

“Dan vertel ik over voedselverspilling en over wat je zelf kunt doen. Ze zeggen meestal dat ze niet gelijk mijn salespitch hoeven te horen, haha. Maar natuurlijk vertel ik wel dat ik fastfood- en takeaway zaken aansluit op de app en dat daar echt nog veel winst te behalen valt.”

Hey, nieuwe collega. Twijfel je nog? Check hier nog de laatste tips van Julia om te kijken of een salesfunctie bij Too Good To Go bij je past.

“Ben je impactgedreven en heb je ook goed commercieel inzicht? Heb je een open houding waarmee je partners makkelijk vertelt over de missie van Too Good To Go? Wil je in een bedrijf werken waar iedereen strijdt voor dezelfde missie en waar het ook nog eens heel gezellig is? Dan zou ik lekker solliciteren!”

Lees ook het verhaal van...