• Je kunt reageren tot 9 september 2020
  • Delft
  • €2805 - €3963 (schaal 9)
  • Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
  • Bachelor - HBO, MBO
  • 36 uur per week
  • Inkoop
  • Adviseur inkoop

De Nederlandse infrastructuur is continu in ontwikkeling. Het belang van informatievoorziening (IV) hierbinnen wordt jaarlijks groter en groter. Op het gebied van industriële automatisering, (scheepvaart)verkeersmanagement, inwinnen van data, ontwikkelen en beheer van applicaties en de hiervoor benodigde hardware volgen de ontwikkelingen elkaar tegenwoordig razendsnel op. Ben jij de inkoopadviseur die in dit werkveld het verschil wilt gaan maken?

Als inkoopadviseur bij de afdeling ‘Inkoopcentrum Informatievoorziening’ zorg jij ervoor dat onze organisatie middels slimme, doelmatige en rechtmatige contracteringen volop aanhaakt bij alle mogelijkheden die deze nieuwe ontwikkelingen bieden. Hierbij heb je ook zeker oog voor het integreren van zaken als duurzaamheid en innovatie.

Binnen de afdeling hoor je bij het cluster ’Contracteren en Inkoopondersteuning’, maar werk je vanuit integraal domeinteam IV. Dit zelfsturende team bestaat uit meerdere (sr.) inkopers en contractmanagers en richt zich op op het verwerven van ICT (o.a. hard- en software , ICT-adviesdiensten, applicatieontwikkeling-/beheer).

Je bent in staat om enkelvoudige en meervoudige onderhandse aanbestedingen te begeleiden. Ook sluit je nadere overeenkomsten af die op basis van minicompetitie tot stand zijn gekomen onder een raamovereenkomst. Deze inkooptrajecten voer je veelal zelfstandig uit, waarbij je altijd op de steun van je collega’s kan rekenen. Indien nodig verken en consulteer je de markt vooraf. Je verschaft de markt de juiste specificaties en communiceert helder over het verloop van het inkooptraject. Samen met je collega’s zoek je constant naar verbetermogelijkheden, voer je deze door en zorg je voor (kwaliteits)borging.

Het spreekt voor zich dat zowel jouw directe collega’s als onze inhoudelijke collega’s kunnen rekenen op jouw betrokkenheid. Vanuit je enthousiasme zorg je op een prettige manier voor verbinding en dankzij je actieve houding, kritische blik en vasthoudende aanpak verzamel je snel en effectief de benodigde informatie. Je past gevraagd en ongevraagd jouw kennis van aanbesteden en contracteren toe. Je bent op de hoogte van actuele ontwikkelingen op het vakgebied, zet deze om naar praktische verbeteringen en blijft jezelf ontwikkelen. Zo draag je bij aan professionalisering van de afdeling.

In verband met de ontwikkelingen rondom het corona virus heeft Rijkswaterstaat een aangepaste selectieprocedure. De meest actuele informatie vind je via deze link.

Vacaturenummer: CIV-687

Functie-eisen

  • Je hebt een mbo(+) of hbo-diploma. Een pre hierbij is het hebben van een basisdiploma inkoop (bv. NEVI) en ervaring met meervoudig onderhandse procedures / afroepen van nadere overeenkomsten onder raamovereenkomsten, inclusief de daarbij horende werkzaamheden;
  • Je toont initiatief, werkt klantgericht en wilt graag, samen met anderen, projecten tot een succes maken. Hierin ben je bent een echte doorzetter, ook als je weerstand ervaart;
  • Je hebt ervaring met (net)werken in een dynamische omgeving, bent analytisch sterk, houdt goed zicht op de voortgang van werkzaamheden en kunt snel schakelen;
  • Je wilt actief werken aan je ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk;
  • Je bent bedreven in het denken in oplossingen, het voeren van intakegesprekken, het geven van advies en het maken van (inkoop)planningen en werkt secuur en accuraat.

Arbeidsvoorwaarden

  • Salarisniveau Schaal 9
  • Salaris Min €2805 - Max €3963 bruto per maand. Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek.
  • Dienstverband Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
  • Minimaal aantal uur per week 36
  • Maximaal aantal uur per week 36
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 60% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bij de Rijksoverheid heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket. Daarvoor kun je bovenop het salaris rekenen op een individueel keuzebudget van 16,37% van je salaris. Tot slot hecht de Rijksoverheid sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor ook tal van mogelijkheden.

Bijzonderheden

  • In het Kwaliteitsraamwerk InkoopKolom (KWIK) valt deze funtie onder de rol van ‘inkoopadviseur’;
  • De sollicitatiegesprekken staan gepland voor maandagmiddag 14 september, dinsdagmiddag 15 september of donderdag 17 september;
  • Een (online) voorselectietest of een assessment kan onderdeel zijn van het sollicitatieproces. Het maken van een casus en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, kan eveneens deel uitmaken van het sollicitatieproces. Het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces.
  • Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.

Jouw toekomstige afdeling
De Centrale Informatievoorziening is een van de zeven landelijke organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat en vormt een grote, complexe en uitdagende wereld op het gebied van informatievoorziening (IV). Een wereld waarin big data nieuwe informatie uit grote hoeveelheden gegevens kan generen. Waarin we steeds nieuwe oplossingen vinden om onze infrastructuur beter te benutten en waarin we zorgen voor een (water)wegennet dat slim, veilig en duurzaam is. Wij zijn zowel binnen als buiten Rijkswaterstaat actief en streven ernaar om een gewilde partner te zijn in de IV-dienstverlening. In totaal werken er 1060 mensen binnen CIV, verspreid over 4 directies: Ontwikkeling en Services, Inwinning en Gegevensanalyse, Informatievoorziening Netwerken en Bedrijfsvoering en Inkoop.

Inkoopcentrum Informatievoorziening
De afdeling ‘Inkoopcentrum Informatievoorziening’ verzorgt de inkoop van alle producten en diensten op het gebied van informatievoorziening voor geheel Rijkswaterstaat. De afdeling heeft 40 medewerkers, in het cluster ‘Contracteren en inkopen’ zijn ruim 10 collega’s werkzaam. We werken veel samen met andere partners (m.n. collega overheden) en zeer nauw met onze collega-afdeling contractmanagement.

We streven naar professionele inkoop van producten en diensten. Gebaseerd op het vastgestelde markt- en inkoopbeleid stimuleren we onze toeleveranciers de hoogst mogelijke toegevoegde waarde te leveren. Tevens ondersteunen we de Centrale Informatievoorziening met juridische expertise.

Vragen over de inhoud van deze vacature?
Erik Aardema
06-46123084
Vragen over de sollicitatieprocedure?
John Coumans, Adviseur Werving en Selectie
06-15336522


Sollicitatieprocedure
Reageer op de vacature met je cv en motivatiebrief. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen. Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt.
E-assessment
Voor sommige functies is een online assessment onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn.
Digitale selectiedag
We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een digitale selectiedag waar je maximaal twee gesprekken voert. Afhankelijk van de functie kan een rollenspel ook een onderdeel zijn van de selectiedag.
Terugkoppeling
Na de selectiedag krijg je een terugkoppeling van ons en bespreken we of wij een match zijn.
In dienst
Je manager nodigt je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek (telefonisch). Je krijgt te horen waar en wanneer je kunt beginnen met je nieuwe baan bij Rijkswaterstaat. Welkom aan boord!

Direct solliciteren
Je kunt reageren tot 9 september 2020

Lisa Groot - Campusrecruiter - recruiter bij Rijkswaterstaat
Lisa Groot - Campusrecruiter
Stel je vraag via: