Wat ga je doen?

Voor de afdeling Reisinformatie Service Organisatie (RSO) binnen IT Operations ga jij aan de slag met een uitdagende afstudeeropdracht. Binnen RSO is het ontwikkel- en beheerteam verantwoordelijk voor de ontwikkeling, onderhoud en technisch applicatiebeheer van software van het centrale reisinformatie systeem, InfoPlus. InfoPlus verzorgt de reisinformatie via de automatische omroep op de stations en op de stationsborden. De werkzaamheden hebben daarom direct invloed op de klantbeleving!
De afdeling RSO gebruikt momenteel een deel van de functionaliteiten van TOPAAS, maar wil dit gaan uitbreiden. TOPAAS is in samenwerking met Info Support tot stand gekomen met als doel diverse software engineering disciplines aan elkaar te koppelen zodat projecten op een gestandaardiseerde wijze uitgevoerd worden. Door projectmanagement, testmanagement, software engineering en requirementsmanagement met elkaar te verbinden wordt de kwaliteit, meetbaarheid en transparantie verhoogd.

Tijdens jouw afstudeeropdracht ga je kijken of en hoe TOPAAS in het geheel geïmplementeerd kan worden op de afdeling voor bijvoorbeeld het opstellen van requirements, software ontwikkeling en testen. Door middel van onder andere een risico analyse breng je een advies aan de afdeling. Allereerst ga je zelf ontwikkelen, zodat je ervaring opdoet met de huidige manier van werken van het ontwikkelteam volgens SCRUM en de continous integration JAVA ontwikkelstraat en diverse andere tools.

Indien de stage naar tevredenheid, van beide kanten, wordt uitgevoerd is de intentie dat je na je afstudeerstage bij NS aan de slag gaat als Software Ontwikkelaar. Je krijgt dan vanuit Info Support een intensief opleidingstraject tot ontwikkelaar aangeboden.

Waar ben je goed in?

Om succesvol te zijn zit je in je laatste fase van je studie (technische) Informatica HBO of WO niveau. Om de rol van stagiair(e) goed te kunnen vervullen beschik je over de volgende eigenschappen: je bent assertief, kritisch, zelfsturend en communicatief vaardig. Je durft vragen te stellen om zo te bepalen wat de haalbare wensen en eisen zijn. De stage start per augustus/september tot en met januari 2015.

Hier ga je werken

NS Reizigers wil dat meer mensen vaker de groene trein nemen. Daarmee dragen wij bij aan de mobiliteit, vitaliteit en leefbaarheid van Nederland. Wij zijn mensen die mensen naar mensen brengen. We maken onze dienstverlening in het bijzijn van de reiziger. Wij zijn hét gezicht van NS en brengen dagelijks ruim één miljoen mensen naar hun bestemming: of het nu om werk of vrije tijd gaat, zoals een bezoekje aan familie, een leuk museum, een dagje strand of het bezichtigen van een mooie stad. Attente dienstverlening vraagt om continue afstemming van alle mensen, middelen, activiteiten en techniek binnen ons bedrijf. Met circa 11.000 medewerkers, van machinist tot hoofdconducteur, van logistiek medewerkers tot marketeers op kantoor, met z’n allen proberen we dagelijks ons steentje bij te dragen aan attente dienstverlening. Onze kernwaarden zijn gastvrij, proactief, vakkundig en verbindend.

Vind je dit interessant?

Stage lopen bij NS betekent theorie en kennis direct toepassen in de praktijk, stappen zetten in je persoonlijke ontwikkeling en grenzen verleggen waarbij je vanuit NS goede begeleiding krijgt. Naast een zorgvuldige begeleiding ontvang je een aantrekkelijke stagevergoeding.

Tevens hebben we een stagevereniging (interNS) die jou de mogelijkheid biedt om kennis te maken met andere stagiair(e)s en de verschillende bedrijfsonderdelen die NS rijk is. Heb je belangstelling voor deze stage? Je kunt direct solliciteren door op de button ‘solliciteren’ te klikken waarbij je gevraagd wordt om je CV en motivatiebrief toe te voegen.


Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met Daphne van der Sprong (stagecoördinator), telefoon 06-19283568 of via 030-2353646.