Daarom kies je voor deze vacature

  • Een afstudeerstage bij NS betekent onderzoek doen naar relevante thema’s in de organisatie, waardoor de stage voor zowel de student als NS toegevoegde waarde heeft
  • Je werkt aan een gave marketingintelligence-opdracht waarbij je je opgedane (theoretische) kennis in de praktijk kunt toepassen
  • Je komt in een enthousiast team van marketinganalisten terecht, waarin je de ruimte krijgt om je eigen invulling te geven aan het oplossen van het probleem of de vraag die centraal staat in je afstudeeropdracht

Marciano, huidige stagiair: Afstuderen bij NS is voor iedereen die net even wat meer uit zijn studie wil halen. Met veel vrijheid kon ik mijn opdrachten uitvoeren. Binnen het team wordt je echt meegenomen en blijf je up to date van de ontwikkelingen binnen NS “

Zo werkt het
Bij NS staat de reiziger centraal. De rol van Commercie & Ontwikkeling is dat deze klant voorzien wordt van de juiste informatie op het juiste moment, met service en aanbiedingen die aansluiten bij de behoefte van de reiziger. Vanuit dat doel proberen we te voorspellen welk gedrag klanten gaan vertonen, zodat we sneller kunnen inspelen op hun behoeften. Een voorbeeld daarvan is een responsmodel: wat is de kans dat een klant gaat reageren op een aanbieding? Om vanuit verschillende modellen voort te boorduren, willen we nu focussen op twee mogelijke richtingen:

  • Een toegepaste case via een nieuw voorspelmodel voor cross-sell, upsell of churn;
  • Voortbouwen op Customer Lifetime Value model om te bepalen hoeveel een specifieke klant waard is op de lange termijn (en hoe kunnen we die waarde beïnvloeden/optimaliseren)

Jij kan hier een bijdrage aan leveren. Hiertoe krijg je de beschikking over een gedetailleerde dataset met reisgedrag van deelnemers aan het programma NS Extra.

Jouw taken:

  • Het samenstellen van de benodigde dataset voor de analyse.
  • Het uitvoeren van de analyse zelf.
  • Het overzichtelijk presenteren van de resultaten en conclusies uit de analyse
  • Goede overdracht voor toepassing(en) in de praktijk op einde van opdracht.

Hier gebeurt het
De afdeling Klant & Marktadvies bestaat uit 4 teams (Klant, Vervoer, Marketing en Reisbeeld) en maakt onderdeel uit van NS Reizigers Commercie & Ontwikkeling. De missie van de afdeling: Met de klant- en marktinzichten die wij creëren, behartigen wij klantbelangen en stellen we business owners in staat om meer waarde voor de klant en NS te realiseren.

Het team K&M Marketing bestaat uit 8 andere collega’s met een marketing en/of kwantitatieve achtergrond. Het team richt zich met name op het helpen verhogen van (lange termijn) opbrengsten, dalsturing en personalisatie door het volgen, verklaren en voorspellen van ontwikkelingen in klantgedrag, is eigenaar van het 360graden analytisch klantbeeld en speelt een belangrijke rol in de transitie naar gepersonaliseerde campagne aanpak. Hiervoor wordt veel samengewerkt met collega’s van Commercie, IT en Data & Analytics. Het is een jong, hecht, open en gezellig team, er wordt hard gewerkt en drinken graag een biertje met elkaar na werktijd.

Daarnaast heb je prachtig uitzicht vanaf de 15e verdieping op de Dom, onbeperkt bonenkoffie wanneer je scriptiestress hebt, en je hebt hokjes als je rustig je literatuur moet lezenJ

Dit neem je mee

  • Je bent op zoek naar een afstudeeropdracht vanaf september 2019.
  • Je hebt een afgeronde BSc opleiding en je bent op dit moment in de eindfase van je MSc in de richting van Marketing, Business Intelligence of Econometrie.
  • Je hebt affiniteit met campagne-optimalisatie, e-mail en online marketing tools, bijv Google Analytics.
  • Je hebt tijdens je studie ervaring opgedaan met het doorgronden van complexe data, het gebruik van statistiek, analyse- en databewerking tools (bijv. SQL, R, SPSS en/of Python).
  • Je bent enthousiast en kan zelfstandig werken.
  • Je kunt je standpunt zowel mondeling als schriftelijk goed overbrengen

Op NS kun je rekenen
Stagelopen bij NS betekent theorie en kennis direct toepassen in de praktijk, stappen zetten in je persoonlijke ontwikkeling en grenzen verleggen waarbij je vanuit NS goede begeleiding krijgt. Naast een zorgvuldige begeleiding ontvang je een aantrekkelijke stagevergoeding (rond de 500 euro per maand). Tevens hebben we een stagevereniging (interNS) die jou de mogelijkheid biedt om kennis te maken met andere stagiair(e)s en de verschillende bedrijfsonderdelen die NS rijk is.

Solliciteren naar deze stage
En? Ben je enthousiast geworden? Solliciteer direct (maar zeker voor 14 juni) via de sollicitatiebutton. Binnen enkele minuten ontvang je een automatische sollicitatiebevestiging. Wij laten je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee weken weten of we je uitnodigen voor een gesprek.

Nog vragen? Bel met Dan Leenman van de stagedesk via 088-6713633 of mail naar stagedesk@ns.nl.

Goed om te weten:

  • De selectieronde vindt plaats op donderdag 27 juni tussen 13:00 en 14:00.
  • Bij NS vinden we iedereen uniek. Dit zie je in alles wat we doen, en dus ook in ons aannamebeleid.
  • Een achtergrondonderzoek maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.
  • Met deze vacature willen wij zelf onze nieuwe collega werven. Dit is dan ook géén oproep voor acquisitie.
Dan Leenman - Recruitment Stagedesk - recruiter bij NS
Dan Leenman - Recruitment Stagedesk
Stel je vraag via: