Als Support Consultant bestaan jouw taken en werkzaamheden uit 2 delen:

  • Deel 1. Begeleiden, draagvlak creëren, motiveren en (her)instrueren van huidige werknemers bij de invoering van nieuwe systemen en procedures voor het herplannen materieeldiensten binnen de dagelijkse operatie van NS Reizigers
  • Deel 2. Deelname aan projecten die bijdragen aan de systeem- en procesvernieuwingen.

In deze functie ben jij mede verantwoordelijk voor het introduceren van systeem- en procesvernieuwingen binnen de NS wat een kostenbesparing en een efficiëntieslag te weeg zal brengen. Een klus die van grote waarde zal zijn voor deze organisatie.

Werkzaamheden
– In vroeg – laat – nacht roulatie ondersteunen van de collega’s/materieel bijstuurders tijdens het invoeringstraject;
– Aandragen en uitwerken van verbetervoorstellen;
– Actualiseren en updaten van documentatie betreffende diverse processen en planningssystemen;
– Adviseren daaromtrent aan projectmanagers en de operatie;
– Het zijn van een vraagbaak voor de operatie bij alle voorkomende situaties, schaalt zo nodig op;

Voor deel 1 van de functie is aanvullend:
– Medewerkers begeleiden, motiveren en enthousiasmeren;
– Daarnaast ben je verantwoordelijk om collega’s te (her)instrueren en specialist te worden in de systemen, dit doe je d.m.v. coaching en begeleiding.
– Ondersteuning bij simulatiedagen van het NS Leercentrum

Wanneer je bent aangenomen voor deze functie zul je zodanig ingewerkt worden, dat je de nieuwe systemen volledig beheerst. Vanuit deze expertise zul je ondersteuning bieden aan de collega’s op de RBC’s/Product Control en daardoor bijdragen aan goed opgeleide en getrainde medewerkers.

Waar ben je goed in?
– Minimaal in bezit van HBO diploma (achtergrond kan zijn Bedrijfskunde, Economie of Logistiek, maar niet noodzakelijk)
– Werkervaring opgedaan in de logistieke branche is een pre;
– Ondernemend zijn in het genereren van nieuwe ideeën;
– (Aantoonbaar) om kunnen gaan met weerstand van collega’s en dit om weten te buigen;
– Bereid om zowel feestdagen, vroeg – laat – nacht- en weekenddiensten te draaien;
– Bij voorkeur woonachtig in de omgeving Utrecht i.v.m. reisbereidheid;
– Op zeer korte termijn beschikbaar.

Competenties:
– Zelfstandigheid
– Initiatiefrijk
– Omgaan met weerstand
– Inlevingsvermogen
– Organisatiebewustzijn
– Analytisch vermogen

Hier ga je werken
Dagelijks wordt de uitvoering van de treindienst van NS Reizigers gehinderd door verstoringen. Op die momenten wordt door de afdeling Transportbesturing van NS Reizigers wijzigingen doorgevoerd in de plannen om zoveel mogelijk treinen te blijven rijden. Wijzigingen in een personeelsplanning of de materieelplannng worden momenteel handmatig uitgevoerd op diverse Regionale BesturingsCentra (RBC) in het land. Er worden nieuwe systemen (DIVS en B@M) ingevoerd op de 5 RBC’s en Product Control van NS Internationaal voor de wijzigingen in de materieelinzet. Jij zal worden ingezet bij de invoering van die nieuwe systemen als begeleider, motivator en vernieuwer. Je bent de deskundige die de juiste instructies en adviezen zal geven aan de medewerkers die in de dagelijkse operatie van NS Reizigers zitten.

Vind je dit interessant?
Standplaats is Utrecht. De werkplek varieert: andere RBC’s: Zwolle, Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam. Daarnaast kun je ook worden gestationeerd naar de vestiging op het OCCR (In Utrecht) of Productcontrol (in Amsterdam).
De vacature is ingeschaald in schaal 57. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris max € 2795,40 bruto per maand – op basis van 36 uur. Excl. onregelmatigheidstoeslag.
Het betreft een jaarcontract.

Belangrijk:
– De eerste vier maanden geen langdurige vakantie (van langer dan een week). Dat geldt voor de maanden maart, april, mei en juni en juli
– Beschikbaar op vrijdag 22 januari 2016 (wervingsdag Support Consultant)
– Mogelijkheid om met eigen vervoer werkplek te bereiken
– E Assessment maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.