Stand­plaats: Den Haag
Werkplekken: 5
Contractduur: 1 jaar
Uren per week: 36
Maand­salaris: €2.133 - €2.811
Salaris­niveau: schaal 5
Niveau: VWO
Vakgebied: Auditing / accountancy
Reageren voor: 23 mei
Dienst­verband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd

Functie­omschrijving
Wil jij meehelpen met de controle van de financiën van de Rijksoverheid? Kom werken bij de Auditdienst Rijk in Den Haag. Hier heb je als (junior) auditmedewerker een belangrijke taak voor de samenleving. Jij verbindt de auditpraktijk met jouw administratieve vaardigheden én werkt samen met collega’s uit verschillende auditteams.

Als junior auditmedewerker verricht je controlewerkzaamheden in onze auditteams. Het werk is heel divers en dynamisch. Zo ben je de ene week op locatie een controle aan het uitvoeren, terwijl je in een andere week met het team de bevindingen bespreekt en verwerkt. Dit alles doe je voor grote rijksonderdelen en ministeries, oftewel het algemeen belang.

Daarnaast heeft de Auditdienst Rijk volop aandacht voor jouw ontwikkeling. Zo pas je de theoretische kennis vanuit de opleiding direct toe op de werkvloer. Tijdens dit traject zijn er binnen de Auditdienst Rijk volop mogelijkheden om je vakinhoudelijk (BSc accountancy) maar ook op persoonlijk vlak te helpen naar de volgende stap in je (audit)carrière. Een prachtige kans om een goede start te maken in het vakgebied accountancy!

Word jij de nieuwe collega van ons? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan contact op met Kwint Havermans, financial auditor, via 06 - 36 48 48 29.

Wat hebben wij jou te bieden?

  • een intensieve begeleiding en coaching door ervaren collega’s;
  • verschillende opdrachten verspreid over de hele Rijksoverheid;
  • een prima salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • een informele en toch zakelijke werkomgeving waar we respectvol met elkaar omgaan.

Functie-eisen

  • Je bent in het bezit van een vwo-diploma of hbo-propedeuse.
  • Je bent in staat om je het gebruik van onze software snel eigen te maken. Heb je een sterke affiniteit met Excel? Dan is dat een pre.
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare en actuele ervaring in de financiële controle.

Jouw competenties?

  • analytisch
  • initiatief
  • samenwerken

Arbeids­voorwaarden
Salaris­niveau: schaal 5
Maand­salaris: Min €2.133 – Max. €2.811 (bruto)
Dienst­verband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Contract­duur: 1 jaar
Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeids­voorwaarden
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • We willen dat iedereen zich thuis voelt bij het ministerie van Financiën en zichzelf volledig kan ontwikkelen. Want samen werken aan een financieel gezond Nederland is waar we voor staan. Dit doen we vanuit verschillende perspectieven, achtergronden en inzichten, omdat we geloven dat dit onze denkkracht vergroot. Iedereen is welkom ongeacht culturele achtergrond, leeftijd, arbeidsvermogen, gender of seksuele voorkeur. Met jouw unieke bijdrage spelen we beter in op de behoeften uit onze samenleving.
  • Draag jij graag bij aan een financieel gezond Nederland? Je bent van harte welkom. Solliciteren kan door je cv en motivatie in te sturen. Maar we staan ook open voor andere vormen, zoals een video- (met bijgevoegd je cv) of presentatie-sollicitatie (in PowerPoint). In het laatste geval plak je de link van je sollicitatie in een pdf- of Word-bestand. Zo kunnen we je sollicitatie goed verwerken.
  • Tijdens de openstelling van de vacature vinden ook gesprekken plaats. Hierdoor sluiten we de vacature mogelijk eerder dan de aangegeven openstellingstermijn. Wacht dus niet tot het laatste moment met solliciteren.
  • De inschaling voor deze functie vindt plaats op basis van kennis en ervaring.
  • Het gaat om een functie van 36 uur per week. Een parttime werkweek van vier dagen is ook bespreekbaar.
  • De selectieprocedure bestaat uit twee gesprekken en een arbeidsvoorwaardengesprek.
  • De inschaling voor deze functie vindt plaats op basis van kennis en ervaring. Dit betekent dat er ook sprake kan zijn van een aanloopschaal.

Meer over de functiegroep Medewerker Administratie
Door het Functiegebouw Rijk worden medewerkers en leidinggevenden geholpen bij het maken van resultaat- en ontwikkelafspraken in functioneringsgesprekken en krijgt men inzicht in de loopbaanmogelijkheden binnen de Rijksoverheid.

Meer over jouw toekomstige afdeling
De Auditdienst Rijk (ADR) is de onafhankelijke interne auditdienst van de Rijksoverheid. In opdracht van alle ministeries helpen we de overheid nog beter te functioneren. Onder meer door het uitvoeren van onderzoeken, het geven van een onafhankelijk oordeel of het presenteren van bevindingen. Maar ook door het delen van best practices en door departementen met elkaar te verbinden. Dat doen we met ruim zeshonderd medewerkers met diverse achtergronden, zoals accountancy, bestuurskunde, psychologie en kunstmatige intelligentie. Ongeveer 60% van de auditors werkt in de financial audit. Het overige deel werkt als IT-auditor of operational auditor.

De wereld om ons heen verandert, de Rijksoverheid verandert en dús beweegt de Auditdienst Rijk mee. Onze dienstverlening is – naast onze wettelijke taak om financiële verantwoordingen te controleren – steeds meer gericht op het adviseren over de inrichting van het beheer en de uitvoering van nieuw beleid en nieuwe wetgeving.

Ministerie van Financiën
Samenwerken aan een financieel gezond Nederland

Het werk van het ministerie van Financiën gaat over meer dan cijfers en geld alleen. Het gaat over mensen zoals jij en ik. Mensen met verwachtingen, zorgen, vragen, dromen en plannen. We rekenen bijvoorbeeld allemaal op financiering voor goede zorg en goed onderwijs. Op duidelijkheid over belastingtarieven en op betrouwbare banken en verzekeraars, in Nederland en daarbuiten. En we rekenen allemaal op duidelijkheid over exportregels en wat we wel en niet mee mogen nemen vanuit de vakantiebestemming.

Het ministerie van Financiën luistert naar wat er speelt in de samenleving van vandaag en heeft aandacht voor hoe Nederlanders hun toekomst zien. Met die kennis en inzichten leggen we samen met andere ministeries en binnen ons internationale netwerk de juiste verbindingen en brengen we Nederland verder. We zorgen ervoor dat Nederland en onze economie klaar zijn voor de steeds sneller veranderende wereld van morgen. Op alle fronten. Dat gaat niet vanzelf. En natuurlijk is daar ook geld voor nodig. Dat geld brengen burgers en bedrijven via belastingen bijeen, en verdeelt de overheid over zaken die we als samenleving belangrijk vinden. Daarvoor moeten er keuzes worden gemaakt en worden ingegrepen als dat nodig is. Om ons land financieel gezond te houden, moet onze economie namelijk in balans blijven en tegelijk ook ruimte krijgen om te groeien.

Samen zorgen we ervoor dat er in Nederland kansen zijn voor welvaart en groei voor iedereen, vandaag, morgen en daarna. Samen werken we aan een financieel gezond Nederland.

Onze kernwaarden integer, deskundig, duidelijk, durf en samenwerken zijn leidend voor ons gedrag en geven ons een gezamenlijke taal, waarmee we onderling bespreekbaar maken wat we doen en hoe we dat doen.

Contactpersonen
Voor meer informatie over deze vacature:

  • Kwint Havermans, financial auditor
  • 06 – 36 48 48 29

Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure:

  • Robert van Hemert, adviseur werving & selectie
  • 06 - 50 07 84 80