Functieomschrijving
“Ik heb me in korte tijd ontwikkeld tot inkoper voor de Douane en de FIOD én voor de afdeling onderzoek en marketing van de Belastingdienst. Mijn werkzaamheden zijn afwisselend en de interactie met opdrachtgevers én collega’s is heel plezierig.” Daphne Biervliet, senior inkoper van het inkoopuitvoeringscentrum van de Belastingdienst.

Het inkoopuitvoeringscentrum (IUC) van de Belastingdienst vervult de inkoopfunctie voor de gehele Belastingdienst. We contracteren — meestal na een Europese aanbesteding — bijna alle inkoopcontracten beheren die ook. Bovendien is de IUC verantwoordelijk voor het centrale inkoop- en leveranciersbeleid en de inkoopcontrol. Daarbij maken we optimaal gebruik van de mogelijkheden in de markt en werken we nauw en multidisciplinair samen met alle betrokken partijen. Onze speerpunten zijn duurzaam inkopen en het verbeteren van leveranciersmanagement.

In jouw rol van junior inkoper vraag je offertes op voor allerlei producten en diensten op facilitair gebied en voor verschillende opdrachtgevers. Maar voordat aan de slag gaat ben je éérst in gesprek geweest met je opdrachtgever om het belang en de noodzaak van de opdracht te bespreken én helder te krijgen aan welke criteria die moet voldoen. Je stelt positief-kritische vragen en kunt met jouw marktkennis al goed adviseren over de verschillende (inkoop)mogelijkheden. Voordat je een offerte opvraagt leg je de verschillende stappen in het inkoopproces uit. En je bewaakt de voortgang van het inkooptraject zorgvuldig.

Als junior inkoper begeleid je in eerste instantie de minder complexe trajecten en ondersteun je de inkoopspecialist. Zo krijg je de mogelijkheid om te groeien in de functie en kun je op termijn ook verantwoordelijk worden voor complexere inkooptrajecten. Een prachtige kans!

Zullen we zakendoen en word jij de nieuwe collega van Daphne? Of wil je liever eerst praten over jouw misschien wel toekomstige, werkzaamheden? Neem dan contact met ons op!

Functie-eisen

  • Je hebt een hbo-bachelordiploma met in ieder geval een minor inkoop, of je volgt op dit moment zo’n opleiding.
  • Je bent in het bezit van een NEVI 1-diploma, of je bent in staat die certificering binnen afzienbare tijd te behalen.
  • Je hebt aantoonbaar minimaal een jaar werkervaring op het gebied van inkoop.
  • Je hebt affiniteit met inkoop en leveranciersmarkten en ervaring met het samenwerken met leveranciers.
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk, wat blijkt uit jouw correct geschreven motivatiebrief.

Jouw competenties?

  • samenwerken
  • plannen en organiseren
  • stressbestendigheid
  • voortgangscontrole
  • klantgerichtheid

Herken jij jezelf ook hierin?
Je hebt dienstverlening hoog in het vaandel staan en je wil datgene inkopen waar jouw opdrachtgever behoefte aan heeft. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, je staat stevig in je schoenen én je beschikt over doorzettingsvermogen en overtuigingskracht. Ook neem je graag initiatief en je wil altijd het beste resultaat behalen.

Arbeidsvoorwaarden

  • Salarisniveau schaal 9
  • Salarisomschrijving In beginsel vindt inschaling in de naast lagere salarisschaal plaats. Bij aanwezigheid van relevante kennis, ervaring of om arbeidsmarktoverwegingen kan inschaling op een hogere positie in de desbetreffende salarisschaal plaatsvinden. Ook bestaat de mogelijkheid om in bijzondere gevallen waarin de aanwezige kennis en/of ervaring dit rechtvaardigt, direct in de bij de functie behorende salarisschaal in te schalen.
  • Maandsalaris Min €2750 - €3885 (bruto)
  • Contractduur -
  • Minimum aantal uren per week 32
  • Maximum aantal uren per week 36

Overige arbeidsvoorwaarden
Naast salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer ouderschapsverlof, studiefaciliteiten en een vergoeding woon-werkverkeer. Bij de Rijksoverheid heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket.

Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn. En we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen aanstelling.

De organisatie - Belastingdienst
Bij de Belastingdienst werken 28.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen. Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven. Op dit moment is de Belastingdienst volop in beweging; de rol van data wordt steeds groter en werkzaamheden worden in toenemende mate gedigitaliseerd. Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent: bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen om burgers en bedrijven in Nederland nog beter van dienst te kunnen zijn. De Belastingdienst is op weg naar de toekomst!

De afdeling - SSO Facilitaire Dienstverlening
Shared Service Organisatie Facilitaire Dienstverlening (SSO CFD) ondersteunt medewerkers van de Belastingdienst én die van de overige rijksdiensten in het realiseren van hun werkdoelstellingen. SSO CFD levert hiervoor producten en diensten op het gebied van bedrijfsvoering, zodat de medewerkers zich volledig kunnen richten op hun primaire taken. SSO CFD is een concerndienstverlener en voert samen met collega-concerndienstverleners de regie op het gehele pakket van de rijksbrede facilitaire dienstverlening.

Bijzonderheden
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die beschikking mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie. Daarna kunnen we beoordelen of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.

Op maandag 30 september vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie.

Een voorselectietest kan deel uit maken van het sollicitatieproces (uitgezonderd interne horizontale kandidaten) evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Ronald Garretsen - recruiter - recruiter bij Belastingdienst
Ronald Garretsen - recruiter
Stel je vraag via: