Junior omgevingsmanager
Overal waar wij als Rijkswaterstaat (RWS) werken, treffen we anderen. Denk aan omwonenden, bedrijven, weggebruikers en gemeenten. Een goede relatie met onze omgeving is essentieel. Zeker omdat we de maatschappelijke opgaven waar we voor staan niet alleen willen en kunnen oppakken. Leefbaarheid, bereikbaarheid en veiligheid staan centraal bij ons handelen. Als junior omgevingsmanager ben jij vanuit kantoor Haarlem de schakel tussen de omgeving, ons organisatieonderdeel West-Nederland Noord en onze projecten welke voornamelijk in de verkenning en planfase zitten.

Binnen onze technisch complexe en bestuurlijk dynamische omgeving realiseer jij effectief de gewenste positionering van RWS en neem je daarbij de diverse interne en externe stakeholders op een adequate manier mee. Projecten zoals de planuitwerking A7/A8 en de diverse Vervanging & Renovatie opgaven, zoals het sluizencomplex IJmuiden, zijn de projecten waar jij mee aan de slag gaat. Binnen deze projecten wordt onderzocht welke infrastructurele aanpassingen en verbeteringen aan ons netwerk moeten worden doorgevoerd. Hierin zorg jij, samen met jouw ervaren collega’s, voor een zo goed mogelijke afstemming met de omgeving, de gebruikers, bewoners en organisaties in dit gebied. De belangen van RWS houd je daarbij uiteraard goed in de gaten.

RWS werkt veelal volgens het Integraal Projectmanagementmodel (IPM). Daarin werk je samen met onder andere de project, contract- en technisch manager aan alle aspecten en producten die in de verkenning- en plan fase langskomen. Je initieert en monitort adviesproducten op het gebied van omgevingsmanagement, je zorgt voor de tijdige analyse ervan en controleert de producten op inhoud. Uiteraard doe je dit in nauwe afstemming met de verantwoordelijk projectmanager.
Kortom, een dynamisch werkveld volop in ontwikkeling: we bieden jou de kans om je hierin actief te ontwikkelen en vol energie mee aan de slag te gaan!

Young professional?
Als young professional wil je je graag continu ontwikkelen! Wij bieden jou die kans. Je stapt in een wereld van complexe processen. Met ons speciale programma word je in anderhalf jaar tijd opgeleid tot een zelfstandig adviseur. Tijdens deze opleiding volg je cursussen zoals adviseren, effectief beïnvloeden, politiek-bestuurlijke gevoeligheid en integraal projectmanagement. De werkzaamheden bestaan uit tijdelijke, extra opdrachten die direct of indirect te maken hebben met de ontwikkeling naar de toekomst toe. Dit doe je in een groep met allemaal nieuwe medewerkers.

Heb je vragen over deze vacature? Neem gerust contact op met Ebru Eryigit, coördinerend omgevingsmanager, 06-11830006. Zij vertelt je graag alle ins en outs.

Functie-eisen

  • een afgeronde wo opleiding in de richting van bijvoorbeeld bestuurskunde, politicologie, communicatie of planologie;
  • je hebt ervaring met omgevingsmanagement, dat kan uiteraard ook door stage of traineeship;
  • je blijft stevig overeind in een technisch, politiek en organisatorisch complexe omgeving;
  • je bent communicatief sterk, je schakelt vlot en je hebt een antenne om de verschillende belangen goed in te schatten en hier juist naar te handelen.

Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau Schaal: 11
Salaris: Min €3279 - Max €5039 bruto per maand. Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek.
Dienstverband Arbeidsovereenkomst: voor bepaalde tijd
Minimaal aantal uur per week: 36
Maximaal aantal uur per week: 36

Volop doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden
De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen en het behalen van certificeringen. Ook bieden we loopbaancoaching als je daar behoefte aan hebt.

Interessante extra’s
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) bestaande uit vakantiegeld van 8% en een jaarlijkse eindejaarsuitkering. Dit IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en/of tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt bijvoorbeeld een deel van je maandinkomen laten uitbetalen wanneer jij dat wenst, het IKB omzetten in verlof of het besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. Tot onze andere secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer bedrijfsfitness en volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer.

Bijzonderheden

  • je standplaats is Haarlem, maar vanwege de corona maatregelen werken we momenteel vanuit huis;
  • een (online) voorselectietest of een assessment kan onderdeel zijn van het sollicitatieproces. Het maken van een casus en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, kan eveneens deel uitmaken van het sollicitatieproces. Het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces.

Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.

Jouw toekomstige afdeling
West-Nederland Noord is een van de zeven regionale organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat. Wij opereren in een sterke politiek-bestuurlijke omgeving die ook landelijk actief en invloedrijk is. Waar wij ons mee bezighouden? Mobiliteit en een goede bereikbaarheid in Noord-Holland en in één van de grootste economische motoren van Nederland: de Randstad. Belangrijke (zakelijke) spelers hierin zijn: Schiphol, Greenport, Tata Steel, het zakendistrict op de Amsterdamse Zuidas en de haven van Amsterdam. Naast het hoofdwegennet beheren we de (noordelijke) Noordzeekust en het Noordzeekanaal. We bouwen de nieuwe zeesluis in IJmuiden, de grootste zeesluis ter wereld. Tot 2030 staat WNN voor de grootste onderhoudsopgave ooit: de renovatie en vervanging van 12 bruggen, 3 tunnels, 3 wegen en 5 sluizen en het grootste gemaal van Europa, in IJmuiden. Komende jaren gaan we daarnaast ruim 90 km snelweg vernieuwen en grotendeels vervangen door stiller asfalt.

In totaal werken er ongeveer 275 mensen binnen WNN, verspreid over drie directies: Netwerkontwikkeling, Netwerkmanagement en Bedrijfsvoering.

Verkenningen & Planuitwerking
De afdeling Verkenningen & Planuitwerking (V&P) is onderdeel van de directie Netwerkontwikkeling en bestaat uit circa 30 collega’s. V&P vormt de schakel tussen visievorming voor de langere termijn en de uitwerking daarvan richting Aanleg en Onderhoud, welke is ondergebracht bij de directie Netwerkmanagement. Zij zijn verantwoordelijk voor de verkenningen en planuitwerkingen in onze regio. Op de afdeling werken projectmanagers, omgevingsmanagers en adviseurs Leefomgeving (zoals geluid, ecologie, bodem en lucht).

Heb je vragen over deze vacature? Neem gerust contact op met Ebru Eryigit, coördinerend omgevingsmanager, 06-11830006. Zij vertelt je graag alle ins en outs.

Lisa Groot - Campusrecruiter - recruiter bij Rijkswaterstaat
Lisa Groot - Campusrecruiter
Stel je vraag via: