Het Logistiek Management Traineeship duurt slechts 1 jaar en bestaat uit een basisfase, oriëntatiefase en een uitstroomfase. Je begint je traineeship met een uitdagende meerdaagse kick-off, waarin je Lidl leert kennen en natuurlijk ook jouw medetrainees. De werkplek van dit traineeship is één van onze distributiecentra. Bij het bepalen van jouw werklocatie wordt er waar mogelijk rekening gehouden met jouw woonplaats, jouw persoonlijke ontwikkelbehoefte en de interne beschikbaarheid.

De baan

  • Basisfase: In deze fase krijg je een helder beeld van Lidl Nederland en krijg je inzicht in de samenwerking tussen het distributiecentrum, regiokantoor en de supermarkt. De eerste maand start je met een basisopleiding in de supermarkt en maak je kennis met de verschillende functies op het distributiecentrum en regiokantoor. Hierdoor krijg je een goed en breed beeld van de dagelijkse werkzaamheden in de regio.
  • Ontwikkelfase: Je gaat aan de slag in het distributiecentrum waar je in een periode van ongeveer 11 maanden wordt klaargestoomd voor de rol van teammanager. Daarbij sta je midden in de operatie, loop je met verschillende afdelingen mee en maak je onderdeel uit van het managementteam.
  • Extra stap in verantwoordelijkheden: je leert tijdens het traineeship alles over de afdelingen Process en Operations. Denk aan werkzaamheden zoals het maken van planningen, het optimaliseren van de processen en de dagelijkse aansturing. Gedurende deze periode ontvang je diverse trainingen op het vlak van leiderschap, effectief communiceren en teamontwikkeling.
  • Verdiepingsfase: In deze fase word je ingewerkt in de functie die jij gaat bekleden na het traineeship. Op basis van jouw ontwikkeling wordt tijdens het traineeship een keuze gemaakt op welke afdeling jij in het distributiecentrum als leidinggevende aan de slag gaat. Afhankelijk van die uitkomst gaan we samen jouw carrière verder vormgeven.

Jouw profiel

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding bijvoorbeeld: Bedrijfskunde, (Commerciële) Economie, Logistiek (& Economie), MER, Small Business & Retail Management, International Business, Hogere Hotelschool of vergelijkbaar.
  • Leidinggevende ervaring binnen een commerciële omgeving, bijbaan of nevenactiviteit is een pré.
  • Ervaring in de supermarkt/retail branche is mooi meegenomen, maar geen vereiste.
  • Je bent nauwkeurig, zelfstandig en hebt een praktische werkhouding. Binnen een dynamische omgeving waar van alles gebeurt ben jij op je best.
  • Verder kun je goed plannen, organiseren en ben je ondernemend.
  • Je denkt vooruit, bent analytisch sterk en je weet werkzaamheden van jezelf en anderen goed te organiseren.
  • Qua werktijden ben je flexibel en heb je er geen moeite mee om in de weekenden te werken.

Wij bieden

  • Een uitdagende baan met goede arbeidsvoorwaarden.
  • De ruimte en de mogelijkheid om jezelf te blijven ontwikkelen.
  • Goede doorgroeimogelijkheden binnen Lidl.
  • Een divers team dat benieuwd is naar jouw logistieke ideeën.
  • De mogelijkheid om leidinggevende te zijn in één van de duurzaamste distributiecentra van Nederland.

 

Bekijk dan hier alle vacatures. Heb je vragen neem dan contact op met Kim Molenaar, campus recruiter Lidl. 

Kim Molenaar - Corporate Recruiter - recruiter bij Lidl
Kim Molenaar - Corporate Recruiter
Stel je vraag via: