Heb jij de juiste commerciële instelling waarmee je op zoek gaat naar oplossingen om de verwachtingen van onze klanten snel in kaart kan brengen en zelfs te overtreffen? En wil jij een vliegende start maken met veel verantwoordelijkheid en een goed persoonlijk ontwikkelingsprogramma? Wil jij werken bij de meest toonaangevende Private Bank van Nederland? Vind jij duurzaamheid ook belangrijk?

Je werk
Je start als Junior Specialist Vermogensplanning bij ABN AMRO Private Banking. Samen met jouw team ben jij hét gezicht van ABN AMRO MeesPierson in de lokale markt. Je focust je op vermogende particulieren waar jij met jouw kennis het verschil kan maken voor de klant.
Als Junior Specialist Vermogensplanning ben jij de sparringspartner voor de klant. Jij gaat samen met de klant en zijn/haar adviseur altijd op zoek naar een passende vermogensstructuur (Vermogensstructurering en Estate Planning). Vertrekpunt hierbij is een heldere uitgangssituatie (inkomens- en vermogenspositie) en een gedegen inzicht in de persoonlijke doelstellingen van de betrokkenen. Door fiscale kennis vervolgens te combineren met juridische en bedrijfseconomische kennis, is de Specialist Vermogensplanning altijd in staat om op hoog niveau te klankborden met ondernemende en vermogende klanten over relevante thema’s. Ze schromen daarbij niet om zaken ter discussie te stellen en verbetersuggesties mee te geven.

Je werkomgeving
Je werkt in een team van hoogwaardige professionals (specialisten) die op iedere maandag bij elkaar komen in Utrecht. Daar is tijd en ruimte voor vaktechnische ontwikkeling. Niet alleen wat betreft actualiteit (vakliteratuur) maar ook voor opleiding (kennisverbreding) en vaardigheden. Onze klanten verdienen immers de beste specialisten die gepersonaliseerde guidance aan hen geven. De andere dagen van de week zit je in je eigen regio. Daar werk je samen met een team collega specialisten vermogensplanning om de juiste klanten in jouw regio te helpen.

Je profiel
Je bent klantgericht en hebt een drive om te vernieuwen en verbeteren. Je voelt je een ondernemer binnen de bank en hebt dan ook oog voor zowel commerciële kansen als risico's. Je wilt jezelf voortdurend verbeteren en je staat open voor de veranderingen die er voor moeten zorgen dat we als team beter worden. Je bent een teamplayer en ziet samenwerken met anderen als vanzelfsprekend. Je profiel:

  • Een recent afgeronde HBO- of WO-opleiding en maximaal twee jaar werkervaring
  • Affiniteit met fiscale- en estate plannings vraagstukken
  • Je hebt oprechte interesse in economische ontwikkelingen die actueel zijn
  • Affiniteit met duurzaamheid
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

We bieden
Tijdens het Private Banking Talent Programme ontdek je in 18 maanden wat werken bij de bank jou kan bieden. Je werkt actief aan het vergroten van je kennis, volgt een opleidingsprogramma en zal go-and-see-dagen hebben bij verschillende onderdelen binnen de bank. Op deze manier bouw je binnen no-time een netwerk op en leer je de bank nog beter kennen. In dit jaar werk je ook intensief aan je persoonlijke ontwikkeling tijdens het Boost Your Growth programma en ontdek je hoe jouw talent het best tot z’n recht komt. Hierbij word je intensief begeleid door je manager, naaste collega’s en een mentor. Na 18 maanden kun jij als volwaardig Vermogensplanner aan de slag! Uiteraard bieden we je de ABN AMRO cao die bestaat uit aantrekkelijke employee benefits. Het betreft een baan voor minimaal 36 uur.

Interesse?
Dan horen we graag van je! Voor meer informatie kun je mailen naar werkenbij@nl.abnamro.com. Hieronder vind je meer informatie over de selectieprocedure.

Stap 1: CV en motivatiebrief

Je ontvangt na jouw sollicitatie uiterlijk twee weken na het indienen een reactie of je wordt uitgenodigd voor de volgende ronde; het online assessment. Geef in je motivatiebrief aan waarom je interesse naar de rol van Junior Specialist Vermogensplanning uitgaat en in welke regio van Nederland jij werkzaam wilt zijn.

Regio’s: Noord Oost, Noord West, Midden West, Midden, Zuid West, Zuid

Stap 2: Online Assessment

Na stap 1 hoor je zo snel mogelijk via de mail of je uitgenodigd om het online assessment te maken. Binnen enkele dagen na het maken van het online assessment hoor je van ons of je door bent naar de volgende ronde.

Stap 3: Interview

Na het behalen van het online assessment word je uitgenodigd op een kantoor van ABN AMRO voor een gesprek met je mogelijk toekomstige leidinggevende. Hierna volgt eventueel nog een gesprek met een collega uit de business en recruitment.

Stap 4: Heb je het contract op zak?

De zien we je graag tijdens de kick off van het programma op 2 september 2019. Als je je eerder kwalificeert voor het programma kun je alvast starten in je functie. Later starten is in overleg.