Bouw mee aan de toekomst van Lidl én die van jezelf

Een internationaal opererende retail-organisatie als Lidl is een uitstekende omgeving voor gedreven starters, die de lat steeds nét even iets hoger voor zichzelf leggen. Als ambitieuze high potential heb jij een duidelijk doel voor ogen. Via een snelle groeicurve wil jij het beste uit jezelf halen en toe werken naar een positie waarbij jij het verschil gaat maken. Want als jij iets doet, dan doe je het goed. Net als wij.

Via het Professional Traineeship word jij als professional ‘grootgebracht’ om het verschil te maken en mee te bouwen aan de verdere toekomst van Lidl. Binnen het Marketing Analytics Traineeship (startmoment: 1 oktober 2019) krijg jij een unieke kans om Lidl organisatie breed te leren kennen.

Marketing Analytics
Lidl communiceert dagelijks met miljoenen Nederlanders. Via TV- en radiocommercials, social media, met advertenties in de krant, huis-aan-huis-folders, online video en natuurlijk ook met diverse communicatiemiddelen in de winkels zelf. Verder zijn wij online steeds meer zichtbaar met merk-, imago- en actiematige campagnes, alsook uitingen ten behoeve van onze webshop. Achter de schermen wordt het daarom steeds belangrijker om de effectiviteit van onze marketingcampagnes te meten en te onderzoeken welke typen consumenten er te benaderen zijn met de verschillende marketingmiddelen. Vooral met het doel om Lidl als het gaat om online marketing toekomstbestendig te houden. Draag jij eraan bij dat er een koppeling wordt gemaakt tussen onze marketingcampagnes en data?

Als Marketing Analytics Trainee krijg je door middel van projecten op de verschillende subafdelingen van Marketing een volledig beeld van alle marketingactiviteiten binnen Lidl, zoals themamarketing, actiemarketing, social media (Facebook, YouTube en Instagram) en performance marketing (zoals SEO, SEA en display marketing). Je werkt mee aan de wekelijkse communicatiemiddelen en diverse campagnes en hierbij pak je ook projecten volledig zelfstandig op. Binnen het traineeship zal je daarnaast de verantwoordelijkheid krijgen om de effectiviteit van onze campagnes en online kanalen (webshop, website, app, etc.) te optimaliseren en een database op te bouwen om gericht te targeten met onze marketingacties. Hierbij onderhoud je nauw contact met de gehele Marketingafdeling en schakel je geregeld met andere afdelingen, zoals E-commerce en Actiemanagement Inkoop. Tevens spreek je regelmatig met internationale collega’s.

De baan

  • In de basisfase krijg je een helder beeld van de scope van Lidl Nederland en krijg je inzicht in de synergie tussen het hoofdkantoor, de distributiecentra/regiokantoren en de filialen. Net als iedere medewerker die bij Lidl begint, start je met de basisopleiding in een filiaal en maak je kennis met de verschillende functies op ons distributiecentrum en regiokantoor. Hierdoor krijg je een goed en breed beeld van wat er dagelijks speelt op de werkvloer.
  • In de oriëntatiefase ga je aan de slag binnen de afdeling Marketing en doe je ervaring op binnen de verschillende subafdelingen, zoals themamarketing, actiemarketing, social media en performance marketing.
  • In de laatste verdiepingsfase wordt je ingewerkt in de functie die je gaat bekleden na je traineeship die aansluit bij jouw capaciteiten en ambitie.
  • Gedurende het traineeship doorloop je een uitgebreid trainingsprogramma gericht op je eigen persoonlijke ontwikkeling en effectiviteit.
  • Om de steile leercurve vast te houden die wij van jou als trainee verwachten, word je intensief begeleid in je ontwikkeling door een professionele coach.
  • Intervisiebijeenkomsten met andere trainees vinden regelmatig plaats om ervaringen uit te wisselen en een band te creëren om van elkaar te leren.

Jouw profiel

  • Afgeronde universitaire Masteropleiding, richting Marketing Intelligence, Marketing Research, Business Analytics, Quantitative Marketing, Business Information Management of vergelijkbaar.
  • 0-2 jaar werkervaring. Leidinggevende ervaring of een rol waarin jij het voortouw hebt genomen zien wij graag terug in jouw profiel. Retail ervaring is een pre.
  • Je bent pragmatisch en je staat met beide benen op de grond. Je bent zelfbewust en bent in staat om te reflecteren op jouw eigen gedrag.
  • Met jouw mentaliteit ga je voor het beste resultaat en beschik je over doorzettingsvermogen.
  • Jouw enthousiasme en positieve insteek zorgen ervoor dat je ideeën goed kunt overbrengen en dat je anderen gemakkelijk mee krijgt. Je bent flexibel en praktisch in de omgang.
  • Tijdens jouw studie heb je niet stilgezeten. Naast een verklaarbaar studietempo zien wij ook graag minstens één praktische ervaring binnen het gekozen vakgebied terug in jouw cv, zoals relevante bijbanen, stages, eigen onderneming of vrijwilligerswerk.

Wij bieden

  • Een unieke kans om te bouwen aan jouw ontwikkeling binnen de snelstgroeiende retailer van Nederland.
  • Een combinatie van ‘learning on the job’, en een uitgebreid ontwikkel- en opleidingsprogramma.
  • Goede arbeidsvoorwaarden met een marktconform salaris.

Solliciteren
Heb jij de drive om het maximale uit jezelf halen binnen een snelgroeiende multinational? Start dan je carrière bij Lidl als Marketing Analytics Trainee op 1 oktober 2019. Tot en met woensdag 5 juni kun je solliciteren op dit traineeship. Daarna zullen wij de eerste selecties maken op basis van CV & motivatiebrief. De exacte sollicitatieprocedure voor onze traineeships is te vinden op: www.werkenbijlidl.nl/nl/1628.htm

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Eliane Brouwer (035-5232847) of Yvonne Holthuis (035-5287466).

Steven Verhoeven - Campus Recruiter - recruiter bij Lidl
Steven Verhoeven - Campus Recruiter
Stel je vraag via: