Qompas.nl is het grootste studiekeuze en carrièrekeuze netwerk in Nederland. Meer dan 250.000 scholieren, studenten en young professionals brengen wij rondom het moment van hun studiekeuze, carrièrekeuze en loopbaanoriëntatie samen met onderwijsinstellingen, top werkgevers, branches en beroepen. Ons team bestaat uit 25 betrokken collega's met een passie voor talentontwikkeling, marketing en nieuwe media.

Qompas is gegroepeerd rondom drie teams. Een unit die universiteiten en hogescholen adviseert rondom Onderwijsmarketing en Instroomverbetering, een unit Campus Recruitment & Arbeidsmarktcommunicatie die talentvolle studenten “matched” met topwerkgevers en een unit Middelbaar Onderwijs. In deze laatste unit ontwikkelt Qompas online keuzemethodes voor de begeleiding van leerlingen bij het maken van hun profiel/studiekeuze en eerste loopbaanoriëntatie. Meer dan 500 middelbare scholen werken met de methodes van Qompas.

Voor de unit Middelbaar Onderwijs binnen Qompas zijn we op zoek naar een nieuwe collega die ons team komt versterken.
Binnen het team wordt je medeverantwoordelijk voor het helpen van onze gebruikers (veelal decanen en mentoren) bij het gebruik van de Qompas methodes. Je helpt klanten bij gebruikersvragen, assisteert bij het inregelen van de methode, geeft advies bij het toepassen van de methodes in de lespraktijk. Binnen het team bespreek je productaanpassingen die tot een beter gebruik leiden.
Ook het verzorgen van gebruikerstrainingen op schoollocatie hoort tot de mogelijkheden. Daarnaast wordt je betrokken bij diverse andere projecten. Dat kan gaan tot het uitwerken van voorstellen om te komen tot productverbeteringen, het redigeren van teksten, nieuwsbrieven etc,
Omdat we veel waarde hechten aan een snelle en goede service aan onze klanten en gebruikers is het belangrijk om een gedegen kennis op te doen van de onderwijsmarkt en de ontwikkelingen m.b.t. LOB (Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding). Hierin wordt je volop begeleid.
Kortom het betreft een brede en uitdagende functie die met name geschikt is voor starters met een HBO/WO achtergrond die na het afronden van hun studie relevante werkervaring willen opdoen binnen een commerciële werkomgeving.

De ideale kandidaat:

  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Je bent heel klantgericht, servicegericht en contactueel sterk.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift.
  • Je kunt goed overweg met Officeproducten zoals Excel en Access.
  • Je bent een echte duizendpoot, kunt snel “schakelen” en je inwerken in nieuwe projecten.
  • Je hebt een duidelijke affiniteit met ict.
  • Je bent ondernemend en zelfstartend.
  • Werkervaring binnen een call center of helpdesk is een pré.

Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Alexis Eustatia of Karen Jukes op (071) 581 55 81 (kantooruren). Solliciteren kan via de sollicitatiemogelijkheid op Qompas CarriereStart.