Standplaats: Den Haag
Contractduur: 2 jaar
Uren per week: 32 - 36
Maandsalaris: €3.344 - €6.547
Salarisniveau: schaal 11, schaal 12, schaal 13
Niveau: Universitair Master
Vakgebied: Fiscaal, Financieel / economisch
Reageren voor: 17 oktober
Dienstverband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Functieomschrijving
Als strategisch accountant (registeraccountant/registercontroller) bij het ministerie van Financiën bevind je je in een uitdagend speelveld. De maatschappij is continu in beweging; net zoals het financieel beheer en de kaderstelling binnen de Rijksoverheid. Vanuit Den Haag werk je in een multidisciplinair team dat zich inzet om het financieel beheer van het Rijk te verbeteren. Daarbij heb je te maken met wereldwijde thema’s als het coronavirus en duurzaamheidsontwikkelingen. Deze maken jouw werk extra interessant!
Wil jij de (verslaggevings)regels maken in plaats van toetsen of controleren? En denk je graag mee over (inter)nationale verslaggevingsvraagstukken en comptabele regelgeving? Als strategisch accountant krijg je die kans! Met jouw kennis en ervaring lever je een cruciale bijdrage aan een financieel gezond Nederland.
Jouw taken
Wij vinden het belangrijk jij je kennis en talent verder kunt ontwikkelen. Naast externe NBA- en (post)universitaire opleidingen, krijg je de kans om via de Rijksacademie workshops, seminars en opleidingen te volgen.
Functie-eisen
Heb je een andere achtergrond en denk je daarmee het verschil te kunnen maken? Ook dan ben je meer dan welkom om te solliciteren! We maken graag kennis met je.
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 11, schaal 12, schaal 13
Maandsalaris: Min €3.344 – Max. €6.547 (bruto)
Dienstverband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Contractduur: 2 jaar
Minimaal aantal uren per week: 32
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bijzonderheden
Meer over de functiegroep (Senior) Beleidsmedewerker
Door het Functiegebouw Rijk worden medewerkers en leidinggevenden geholpen bij het maken van resultaat- en ontwikkelafspraken in functioneringsgesprekken en krijgt men inzicht in de loopbaanmogelijkheden binnen de Rijksoverheid.
Meer over jouw toekomstige afdeling
Het directoraat-generaal Rijksbegroting werkt aan een solide rijksbegroting. De directie Begrotingszaken beheert het koffertje waarin de minister op Prinsjesdag de Miljoenennota en de begrotingsstukken presenteert. We geven vorm en inhoud aan het begrotingsbeleid en het financieel overheidsmanagement van het Rijk. Het versterken van de kwaliteit van de financiële functie vormt de basis voor onze werkzaamheden. Onze agenda voor de toekomst luidt: meer waar voor je geld, een slimmere en betere informatievoorziening én een professionele financiële functie.
Afdeling Besturing, Bekostiging en Externe verslaggeving
De afdeling Besturing, Bekostiging en Externe verslaggeving (BBE) vervult een centrale rol in het beleid voor de aansturing en bekostiging van uitvoeringsorganisaties, het subsidiebeleid en het auditbeleid van het Rijk. Voorbeelden zijn de Regeling agentschappen, het Stichtingenkader en het Uniform Subsidiekader. BBE bestaat uit twaalf gedreven en enthousiaste medewerkers: accountants, bedrijfseconomen, juristen en mensen met een bestuurskundige achtergrond. De werksfeer is open, informeel, collegiaal en doelgericht. Allemaal werken we met één doel voor ogen: de kwaliteit van de financiële functie van het Rijk.
Ministerie van Financiën
Samenwerken aan een financieel gezond Nederland
Het werk van het ministerie van Financiën gaat over meer dan cijfers en geld alleen. Het gaat over mensen zoals jij en ik. Mensen met verwachtingen, zorgen, vragen, dromen en plannen. We rekenen bijvoorbeeld allemaal op financiering voor goede zorg en goed onderwijs. Op duidelijkheid over belastingtarieven en op betrouwbare banken en verzekeraars, in Nederland en daarbuiten. En we rekenen allemaal op duidelijkheid over exportregels en wat we wel en niet mee mogen nemen vanuit de vakantiebestemming.
Het ministerie van Financiën luistert naar wat er speelt in de samenleving van vandaag en heeft aandacht voor hoe Nederlanders hun toekomst zien. Met die kennis en inzichten
leggen we samen met andere ministeries en binnen ons internationale netwerk de juiste verbindingen en brengen we Nederland verder. We zorgen ervoor dat Nederland en onze economie klaar zijn voor de steeds sneller veranderende wereld van morgen. Op alle fronten. Dat gaat niet vanzelf. En natuurlijk is daar ook geld voor nodig. Dat geld brengen burgers en bedrijven via belastingen bijeen, en verdeelt de overheid over zaken die we als samenleving belangrijk vinden. Daarvoor moeten er keuzes worden gemaakt en worden ingegrepen als dat nodig is. Om ons land financieel gezond te houden, moet onze economie namelijk in balans blijven en tegelijk ook ruimte krijgen om te groeien.
Samen zorgen we ervoor dat er in Nederland kansen zijn voor welvaart en groei voor iedereen, vandaag, morgen en daarna. Samen werken we aan een financieel gezond Nederland.
Onze kernwaarden integer, deskundig, duidelijk, durf en samenwerken zijn leidend voor ons gedrag en geven ons een gezamenlijke taal, waarmee we onderling bespreekbaar maken wat we doen en hoe we dat doen.
Contactpersonen
Voor meer informatie over deze vacature: Lizette Pleyte
Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure: Britt Jorna