Met tal van administratieve processen ligt er een interessante uitdaging voor jou als trainee bij de Belastingdienst in Apeldoorn. Vanuit de directie Centrale Administratieve Processen help je de risico’s in deze processen te beperken. Hoe? Door de administratieve organisatie mee op orde te brengen en te houden. Dé kans om je verder te specialiseren in dit mooie vakgebied!

  • Bachelor - hbo
  • ICT/Staf & Support
  • Apeldoorn
  • 36-36 uur
  • € 2.811,- / € 4.519,- bruto p.m.

Dit doe je bij de Belastingdienst
De administratieve organisatie is de blauwdruk van de processen voor de Belastingdienst in het algemeen en voor de directie Centrale Administratieve Processen (CAP) in het bijzonder. Jij helpt deze organisatie op orde te brengen én te houden. Onder meer door de processen van CAP te beschrijven. Daarbij ben je veel in gesprek met zowel de uitvoerders als de beheerders van deze processen. Aan jou de taak om vast te houden aan de uitgangspunten van de administratieve organisatie. Je hebt daarbij een controlerende functie op het nakomen van de regels, richtlijnen en kaders bij het opstellen van de administratieve ondersteuning en interne controle (AO/IC).

Als trainee leer je processen te doorgronden en een mening te vormen om uiteindelijk goede inhoudelijke adviezen te kunnen geven over de opzet, inrichting en werking van de administratieve organisatie van bedrijfsprocessen. Je ontwikkelt inzicht in de belangen achter belangrijke processen, leert risico’s en beheersmaatregelen in kaart te brengen en proces- en risicoanalyses uit te voeren. Na het succesvol doorlopen van het traineeship ben jij in staat om het lijnmanagement gevraagd en ongevraagd te adviseren over het doorvoeren van verbeteringen in de administratieve organisatie. In dit leerproces word je uiteraard begeleid door een mentor die jouw werkzaamheden monitort en met je bespreekt. Kortom; het traineeship medewerker AO-IC is een prachtige start van jouw toekomst!

Een bijzondere baan, omdat...

  • Je bijdraagt aan de verbetering en het op orde houden van de processen van de directie CAP. En daarmee het steeds beter ‘in control’ zijn van de Belastingdienst.
  • Je samen met jouw jaargenoten een avontuurlijke tijd tegemoet gaat, want je trekt samen op en volgt opleidingen en activiteiten met elkaar.
  • Je de ruimte krijgt om jezelf inhoudelijk én op persoonlijk vlak verder te ontwikkelen.
  • Je vanuit deze functie mooie stappen kunt maken in jouw professionele carrière bij de Belastingdienst. Zo kun je op termijn doorgroeien naar een andere functie in bijvoorbeeld interne beheersing informatiebeveiliging of een ander vakgebied binnen de Belastingdienst!

Ik analyseer complexe processen en maak procesbeschrijvingen, zodat de Belastingdienst beter in control komt. Het leuke aan mijn werk? De contacten met verschillende lagen in de organisatie: architecten, proces- en inningsspecialisten, senior medewerkers en teamleiders.” Marijke, adviseur administratieve ondersteuning.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt een goed beeld van jouw ambities binnen het werkveld administratieve ondersteuning. We lezen hier graag meer over in je motivatiebrief.
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands.

Jouw competenties

  • analyseren
  • overtuigingskracht
  • samenwerken
  • voortgangscontrole
  • zelfontwikkeling

De afdeling - Directie Centrale Administratieve Processen
De Directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven door het leveren van (fiscale) producten en gegevensdiensten. CAP is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie en de sturing van de massale productieprocessen (regiefunctie voor massale verwerking en beheersing). En om dit goed in te kunnen vullen, is CAP verantwoordelijk voor de integrale productieplanning en productiebeheersing.

De organisatie - Belastingdienst
Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

Bijzonderheden
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. Als dat het geval is, vindt van 14 juni tot en met 20 juni de voorselectietest plaats, waar je mogelijk voor wordt uitgenodigd.
  • Op dinsdag 5 en woensdag 6 juli vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie.

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Solliciteren bij de Belastingdienst
Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zo veel mogelijk te weten komen over jou, maar laten we je ook kennismaken met ons.

  1. Sollicitatie + selectie
  2. Voorselectietest
  3. Sollicitatiegesprek
  4. Assessment
  5. Arbeidsvoorwaarden

Meer over de sollicitatieprocedure?
Neem contact op met Jenne Meijer, adviseur Werving & Selectie
06 - 55 47 62 19

Meer over de vacature?
Neem contact op met Albertine Odekerken, projectleider
06 - 18 60 23 82

Ronald Garretsen - recruiter - recruiter bij Belastingdienst
Ronald Garretsen - recruiter
Stel je vraag via: