Wat het werken bij Domeinen Roerende Zaken (DRZ) op de locatie Ulicoten zo leuk maakt? Coördinator veiligheid Lisa Pronk legt het je graag uit: “In Ulicoten werk je in een klein en hecht team waarbij veiligheid voor alles gaat. Je staat aan de lat om proactief invulling te geven aan het veiligheidsbeleid en dit in overleg met collega’s en bevoegd gezag te verbeteren waar mogelijk. Buiten het vuurwerkseizoen zijn er mogelijkheden om je DRZ-breed in te zetten als onderdeel van de veiligheidsorganisatie en jezelf in die rol breder te ontwikkelen.”

Op onze locatie in Ulicoten slaan we in beslag genomen vuurwerk op. In jouw unieke dubbelfunctie van veiligheidskundige en coördinator zorg je dat de veiligheid op deze plek gewaarborgd is en dat de werkprocessen op deze plek op rolletjes lopen. Deze locatie valt onder het Besluit risico’s zware ongevallen. Samen met je collega’s borg je de veiligheidsprocessen van de locatie. Zo ben je het eerste aanspreekpunt voor het Centraal Onderzoeksteam Vuurwerk van de politie en tijdens diverse inspecties.

Ook zorg je voor de coördinatie van de dagelijkse gang van zaken op de locatie, in afstemming met het afdelingshoofd Productie. Indien nodig voer je logistieke werkzaamheden uit. Vanuit je coördinerende expertiserol neem je deel aan diverse overlegvormen, zowel in- als extern.

Op piekmomenten draai je met je collega’s onregelmatige diensten. Omdat de aanlevering van vuurwerk de hele dag kan plaatsvinden, draai je ook bereikbaarheids- en beschikbaarheidsdiensten. Buiten het vuurwerkseizoen zet je je mogelijk in voor andere onderdelen binnen DRZ en draag je jouw steentje bij aan diverse projecten.

Functie-eisen

  • Je hebt hbo-niveau, dat je bij voorkeur kunt aantonen met een relevante afgeronde opleiding in de richting integrale veiligheid of veiligheidskunde.
  • Je hebt kennis van het vervoer van gevaarlijke stoffen en van een veiligheidsbeheersysteem.
  • Je bent op de hoogte van het Besluit risico's zware ongevallen en veiligheidsrapporten.
  • Je hebt een rijbewijs B en beschikt bij voorkeur over een of meerdere van deze certificaten: ADR-certificaat veiligheidsadviseur, heftruckcertificaat, ploegleider bhv, het basis-bhv-certificaat, beheerder brandmeldinstallatie en sprinklersystemen.
  • Je kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.
  • Je bent stressbestendig, houdt van het analyseren van situaties en kunt accuraat werken.
  • Je woont op maximaal 30 kilometer van Ulicoten in verband met piketdiensten.

 

Arbeids­voorwaarden

  • Salaris­niveau: schaal 9
  • Salaris­omschrijving: Salarisniveau : 9 (aanloopschaal 8)
  • Maand­salaris: Min €3.028 – Max. €4.247 (bruto)
  • Dienst­verband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
  • Contract­duur: 2 jaar
  • Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeids­voorwaarden
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

 

Bijzonderheden

  • We willen dat iedereen zich thuis voelt bij het ministerie van Financiën en zichzelf volledig kan ontwikkelen. Want samen werken aan een financieel gezond Nederland is waar we voor staan. Dit doen we vanuit verschillende perspectieven, achtergronden en inzichten, omdat we geloven dat dit onze denkkracht vergroot. Iedereen is welkom ongeacht culturele achtergrond, leeftijd, arbeidsvermogen, gender of seksuele voorkeur. Met jouw unieke bijdrage spelen we beter in op de behoeften uit onze samenleving.
  • Draag jij graag bij aan een financieel gezond Nederland? Je bent van harte welkom. Solliciteren kan door je cv en motivatie in te sturen. Maar we staan ook open voor andere vormen, zoals een video- (met bijgevoegd je cv) of presentatie-sollicitatie (in PowerPoint). In het laatste geval plak je de link van je sollicitatie in een pdf- of Word-bestand. Zo kunnen we je sollicitatie goed verwerken.
  • De eerste ronde sollicitatiegesprekken worden zo spoedig mogelijk ingepland.
  • De inschaling voor deze functie vindt plaats op basis van kennis en ervaring. Dit betekent dat er ook sprake kan zijn van een aanloopschaal.
  • De vacature wordt gelijktijdig in- en extern opengesteld. Interne medewerkers en medewerkers met een bijzondere status (Van-Werk-Naar-Werk- en medisch herplaatsingskandidaten) hebben voorrang.
  • Een selectieassessment kan deel uitmaken van het selectieproces.
  • We snappen dat solliciteren in deze tijd best spannend kan zijn. We zetten ons daarom graag in om jouw overstap zo persoonlijk mogelijk in te richten. Daarnaast zijn we blij dat er steeds meer ruimte is om naar kantoor te komen voor wie dat wil. We hopen dat dit, en het feit dat de Rijksoverheid een verantwoordelijke werkgever is die uitstekende studie-en verlofregelingen biedt, je voldoende vertrouwen geeft te solliciteren.