Qompas.nl is het grootste studiekeuze en carrièrekeuze netwerk in Nederland. Meer dan 250.000 scholieren, studenten en young professionals brengen wij rondom het moment van hun studiekeuze, carrièrekeuze en loopbaan oriëntatie samen met onderwijsinstellingen, top werkgevers, branches en beroepen. Ons team bestaat uit 25 bevlogen collega's met een passie voor talentontwikkeling, marketing en nieuwe media.

Qompas is gegroepeerd rondom drie clusters: een unit die zich focust op de ontwikkeling van LOB-methodes voor middelbare scholen. Een unit die universiteiten en hogescholen adviseert rondom Onderwijsmarketing en Instroomverbetering, en de unit Campus Recruitment & Arbeidsmarktcommunicatie die talentvolle studenten “matched” met topwerkgevers.

Binnen de unit Middelbaar Onderwijs (vmbo, havo en vwo) ontwikkelt Qompas online keuzemethodes voor de begeleiding van leerlingen bij het maken van hun profiel/studiekeuze en eerste loopbaanoriëntatie. Door de sterke groei van het aantal scholen dat van de keuzemethodes van Qompas gebruik maakt, inmiddels meer dan 400, is Qompas op zoek naar een enthousiaste Commercieel Trainee die het team komt versterken.

De functie van Commercieel Trainee is een brede commerciële en operationele functie waarbij je verantwoordelijk wordt voor diverse sales- en projectondersteunde taken. Je start veelal vanuit een binnenpositie. Tot je verantwoordelijkheden behoren o.a. het beantwoorden van klantvragen (helpdesk), het beheren en plannen van agenda's voor onze onderwijsadviseurs/accountmanagers, het maken van afspraken bij nieuwe en bestaande klanten, het verrichten van marktonderzoek tot het verzorgen van trainingen. Je krijgt een intensieve learning-on-the-job training aangevuld met commerciele workshops. In een vervolgfase ontwikkel je je verder tot onderwijsadviseur waarbij je klanten bezoekt of een andere externe functie.

De ideale kandidaat:

Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau. Je bent heel klantgericht, contactueel sterk en hebt een duidelijke commerciele drive. Werkervaring binnen een call center of helpdesk is een pré.Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift. Je kunt goed overweg met Officeproducten zoals Excel en Access. Je bent een echte duizendpoot, kunt snel “schakelen” en je inwerken in nieuwe projecten. Je hebt een duidelijke affiniteit met ict en onderwijs. Je bent ondernemend en zelfstartend.

Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Alexis Eustatia of Karen Jukes op (071) 581 55 81 (kantooruren). Solliciteren kan via de sollicitatiemogelijkheid op Qompas CarriereStart.