Wat ga je doen?

NS kijkt steeds meer naar de hele keten van vervoer dan alleen treinreizen. Reizigers reizen immers niet enkel van station naar station, maar van deur tot deur. Wanneer de reiziger voor het OV kiest, zal hij/zij verschillende transportmogelijkheden combineren om op plek van bestemming aan te komen. De aaneenschakeling van transportmogelijkheden wordt de keten genoemd. Binnen deze keten wordt een of meerdere malen overgestapt van modaliteit. Een reis kan bijvoorbeeld beginnen op de fiets, vervolgd worden met de trein met een overstap, en geeindigd worden met de bus. Hierbij wordt 3 maal overgestapt (fiets-trein, trein-trein, trein-bus). Andere modaliteiten die voor of na een reis met NS gebruikt zouden kunnen worden zijn: lopen, fiets, auto (bestuurder/passagier), taxi, bus/tram/metro en trein van andere vervoerders (zoals Arriva en Veolia). Overstappen kost tijd en energie en wordt daarom meestal als onprettig moment van de reis ervaren. In het verleden is al onderzocht dat het overstappen van trein op trein voelt als 10 minuten, bovenop de werkelijke wachttijd. Laatst is met nieuw onderzoek aangetoond dat deze weerstand zelfs nog hoger ligt. De hypothese is dat ook overstappen van en naar andere modaliteiten in de keten weerstand oproept.

Hoofdvragen tijdens je onderzoek zijn:
Wat zijn de overstapweerstanden in de keten? Hoe ervaart de reiziger het overstappen tussen verschillende modaliteiten? En eventueel aanvullend: waar liggen kansen voor NS om te verbeteren?

Waar ben je goed in?

Wij zoeken een masterstudent die een opleiding volgt op WO niveau. Om de rol van stagiair(e) goed te kunnen vervullen heb je affiniteit met het openbaar vervoer en heb je in je studie geleerd om de techniek met psychologie te combineren.
Onze voorkeur gaat uit naar iemand die ervaring heeft met Civiele techniek, methodologie en vervoerskunde.
Je kunt per direct starten en je bent minimaal 5 maanden beschikbaar.

Hier ga je werken

Wij werken aan de best mogelijke dienstverlening aan onze klanten, omdat we willen bijdragen aan mobiliteit, vitaliteit en leefbaarheid. Dat vraagt om continue afstemming van alle mensen, middelen, activiteiten en techniek die daarbij betrokken zijn. Bij NS Reizigers hebben we op dat terrein een hoofdrol. Wij zijn het gezicht van NS en brengen dagelijks ruim 1 miljoen mensen naar hun bestemming; of dat nu werk, koopavond, oma, museum, strand of school is.
We spelen we een belangrijke rol in de mobiliteit van Nederland en het aantal treinreizigers is continue groeiende, ook buiten Nederland. NS heeft als missie telkens meer reizigers, veilig, op tijd en comfortabel te vervoeren via aantrekkelijke en multifunctionele stations. De circa 11.000 medewerkers van NS Reizigers, van machinist en conducteur tot aan de managers en marketeers op kantoor, dragen dagelijks bij aan een optimale beleving van de reis van de klant.

Vind je dit interessant?

Stagelopen bij NS betekent theorie en kennis direct toepassen in de praktijk, stappen zetten in je persoonlijke ontwikkeling en grenzen verleggen waarbij je vanuit NS goede begeleiding krijgt. Naast een zorgvuldige begeleiding ontvang je een aantrekkelijke stagevergoeding.

Tevens hebben we een stagevereniging (interNS) die jou de mogelijkheid biedt om kennis te maken met andere stagiair(e)s en de verschillende bedrijfsonderdelen die NS rijk is.
Heb je belangstelling voor deze stage? Je kunt direct solliciteren door op de button ‘solliciteren’ te klikken waarbij je gevraagd wordt om je CV, motivatiebrief en cijferlijst toe te voegen.

Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met Marlou van Iersel (Campus Recruiter Stagedesk), telefoon 06-30158259 of via 030-2353646.